Jumat, 03 Mei 2013

REVIEW JURNAL DARI DOAJ

Nama kelompok = Kelompok 12/3eb09

Nama Anggota  =
- Arseno R  21210132
- Ryan Adi Putra 26210292
- Sholikin 26210531


Economics and Finance Review (EFR) is an international open-access and online journal that is published monthly. It invites research papers from all over the world from people having different research and academic backgrounds. It is interested in publishing rigorous research papers that provides sound theoretical and clear insights with future practical and actionable implications for the well being of stakeholders of the society as a whole. As the title of the journal indicates, it calls for papers in any Economics and Finance topic which challenges the traditional wisdom of the readers. The topics may include a wide range of research areas in Economics and Finance like Economic Policies, Economic Growth, Foreign Direct Investment, Foreign Financial Policies, International Economics, Econometrics, Policy Economics, Green Economics, Industrial Economics, National and International Growth, Economic
Economics & Finance Review
CURRENT ISSUE [2013, Vol.3 No.1] | Archive

Indicators, Managerial Economics, Financial Economics, Cost Management, Financial Management, Corporate Finance, Invest and Portfolio Management, Financial Reporting, Financial Institutions, Profiteering, Dividend Policies, Agency Theory, Asset Management, Derivatives, Virtual Finance, Personal Finance, Banking Institutions, Financial Frauds, Accounting Reforms, Public Finance, International Finance, and any other area that can fall under the scope of Economics and Finance discipline.

The Economics and Finance Review (EFR) is a unique journal in its provision of extra ordinary services like Quick and Professional Correspondence with authors, Fair and Comprehensive Articles’ Review, Extensive Indexing, Prompt Results of Reviews by our dedicated Reviewers and Editors, High Readership and Impact.

The journal attracts the attention of not only the researchers and academicians but also academic institutes, Managers, Consultants, Directors, Trainers, Line Managers, Economists, Operations Managers, Finance Managers, Chief Executive Officers and above all the students in Economics and Finance Discipline.

The aim of the Economics and Finance Review (EFR) is to promote the understanding of managers and organizations within and across nations. It is an interdisciplinary journal directed towards academics, policy makers and practitioners in business and non-profit organizations.

The journal aims to provide a forum to widen and deepen discussion about all areas of Economics and Finance as well as being readable, accessible and easy to use.

Ekonomi dan Keuangan Ulasan (EFR) adalah jurnal akses terbuka dan online internasional yang dipublikasikan secara bulanan. Ini mengundang makalah penelitian dari seluruh dunia dari orang-orang yang memiliki penelitian yang berbeda dan latar belakang akademis. Hal ini tertarik untuk menerbitkan makalah penelitian yang ketat yang memberikan wawasan teoritis dan jelas suara dengan implikasi praktis dan ditindaklanjuti masa depan untuk kesejahteraan pemangku kepentingan masyarakat secara keseluruhan. Sebagai judul jurnal menunjukkan, itu panggilan untuk kertas dalam Ekonomi dan Keuangan topik yang menantang kearifan tradisional dari pembaca. Topik dapat mencakup berbagai bidang penelitian di bidang Ekonomi dan Keuangan seperti Kebijakan Ekonomi, Pertumbuhan Ekonomi, Investasi Asing Langsung, Kebijakan Keuangan Luar Negeri, Ekonomi Internasional, Ekonometrika, Ekonomi Kebijakan, Hijau Ekonomi, Ekonomi Industri, Pertumbuhan Nasional dan Internasional, Ekonomi
Ekonomi & Keuangan Ulasan
MASALAH SAAT [2013, Vol.3 No.1] | Arsip
Indikator, Ekonomi Manajerial, Ekonomi Keuangan, Manajemen Biaya, Manajemen Keuangan, Corporate Finance, Investasi dan Manajemen Portofolio, Pelaporan Keuangan, Lembaga Keuangan, pencatutan, Kebijakan Dividen, Teori Agensi, Manajemen Aset, Derivatif, Virtual Keuangan, Keuangan Pribadi, Lembaga Perbankan, Frauds keuangan, Reformasi Akuntansi, Keuangan Publik, International Finance, dan area lain yang bisa jatuh di bawah lingkup Ekonomi dan Keuangan disiplin.
Ekonomi dan Keuangan Ulasan (EFR) adalah jurnal unik dalam penyediaan layanan tambahan biasa seperti Correspondence Cepat dan Profesional dengan penulis, Adil dan Komprehensif Artikel ‘Review, luas Indexing, Hasil Prompt Ulasan oleh Reviewer kami yang berdedikasi dan Editor, Pembaca Tinggi dan Dampak.
Jurnal ini menarik perhatian tidak hanya para peneliti dan akademisi, tetapi juga lembaga akademis, Manajer, Konsultan, Direksi, Pelatih, Manajer Line, Ekonom, Manajer Operasional, Manajer Keuangan, Kepala Pejabat Eksekutif dan di atas semua siswa di bidang Ekonomi dan Keuangan Disiplin.
Tujuan Ekonomi dan Keuangan Ulasan (EFR) adalah untuk mempromosikan pemahaman manajer dan organisasi dalam dan lintas negara. Ini adalah jurnal interdisipliner diarahkan akademisi, pembuat kebijakan dan praktisi dalam bisnis dan organisasi nirlaba.
Jurnal ini bertujuan untuk menyediakan forum untuk memperluas dan memperdalam diskusi tentang semua bidang Ekonomi dan Keuangan serta menjadi dibaca, mudah diakses dan mudah digunakan

Tidak ada komentar:

Posting Komentar